Studuj učitelství nebo pedagogiku
Vyber si ze studijních programů z oblasti učitelství nebo pedagogiky.
Andragogika se zabývá vzděláváním a rozvojem dospělých – jak jednotlivců, tak skupin nebo organizací. Respektuje zvláštnosti dospělých a zabývá se jejich rozvojem ve všech fázích životní dráhy v dospělosti a ve všech relevantních aspektech. Absolvent programu se kromě andragogiky stane odborníkem i na personální řízení, získá přehled o sociologii a psychologii.
PodrobnostiAbsolvent programu může působit jako lektor v jazykových školách a neziskových organizacích. Uplatní se také v profesích vyžadujících výborné znalosti anglického jazyka a jeho kultivované užívání, například v médiích, nakladatelských redakcích nebo tiskových odděleních veřejných institucí a firem.
PodrobnostiBakalářský program nabízí studium anglického jazyka se zaměřením na vzdělávání v pevné kombinaci s jazykem českým, francouzským, ruským, německým, hudební výchovou, informačními technologiemi, matematikou, pedagogikou, výtvarnou výchovou a základy společenských věd. Tento program je vyučován pouze v prezenční formě. Ve studiu lze pokračovat i v navazujícím magisterském programu, pro který je bakalářský program nezbytnou součástí.
PodrobnostiStudiem bakalářského programu aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami získávají jeho absolventi vysokoškolskou kvalifikaci a kompetence v oblasti tělesné výchovy, sportu a dalších aplikovaných pohybových aktivit provozovaných v tělovýchovných a speciálně výchovných zařízeních, centrech volného času, sportovních svazech a federacích i občanských sdruženích specializujících se na práci s osobami se specifickými potřebami.
PodrobnostiTříletý bakalářský program poskytuje odborný předmětový základ, na kterém lze stavět při dalším studiu. Program je koncipován buď jednoborově, nebo ve sdruženém studiu (dvouobor), kdy jsou vyhlašovány pevné kombinace oborů. Biologii lze studovat v kombinaci s chemií, geografií, geologií, matematikou nebo fyzikou. Přičemž si již při přihlášce musíte vybrat hlavní zaměření, v němž budete zpracovávat bakalářku. Mimo odborný základ získáte i základy pedagogiky, psychologie a didaktiky.
PodrobnostiBakalářský program biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání lze na PedF UK studovat jak ve formě prezenční, tak ve formě kombinované. V prezenční formě je možné program kombinovat s obory jako dějepis, výchova ke zdraví, chemie, tělesná výchova a sport. Kombinovaná forma studia je nabízena s programy chemie, pedagogika a výchova ke zdraví. V jakékoli kombinaci však absolvent získá rozsáhlé znalosti a dovednosti, na které může navazovat v rámci magisterského studia.
PodrobnostiStudium programu nabízí úzké propojení obecné učitelské a oborové přípravy, didaktiky oboru a mentorovaných praxí. S perfektní znalostí češtiny se absolvent může uplatnit jako lektor v jazykových školách, ale také jako korektor, redaktor či editor v nakladatelských redakcích, v redakcích novin a časopisů, v rozhlase, televizi a v tiskových odděleních firem.
PodrobnostiČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání lze na bakalářském studiu kombinovat s jazykem anglickým, francouzským, ruským, německým, dějepisem, hudební výchovou, výtvarnou výchovou, speciální pedagogikou, základy společenských věd a výchovou ke zdraví. Tento program je vyučován pouze v prezenční formě. Cílem oboru je, aby se absolvent stal odborníkem v oblasti českého jazyka a jeho prioritou bylo navazující magisterské studium.
PodrobnostiCílem bakalářského programu dějepis se zaměřením na vzdělávání je poskytnout studentům výklad dějin a pochopit dějinné souvislostí. Tento program je možné studovat pouze v prezenční formě a může být kombinován s biologií, hudební výchovou, výtvarnou výchovou, matematikou, základy společenských věd, jazykem českým, francouzským, německým a ruským. Ve studiu lze pokračovat i v navazujícím magisterském programu, pro který je bakalářský program nezbytnou součástí.
PodrobnostiProgram nabízí studium učitelství francouzského jazyka a literatury na dvoustupňovém modelu přípravy učitelů, který dovoluje rozložit předměty obecné učitelské přípravy, přípravy oborově-učitelské a oborové do pěti let studia. Program reaguje na poptávku po kvalifikovaných učitelích francouzského jazyka a literatury na českých základních, středních a vysokých školách.
PodrobnostiFrancouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání lze v bakalářském programu studovat v prezenční formě v kombinaci s jazykem anglickým, jazykem českým, dějepisem, matematikou, pedagogikou a základy společenských věd. Ve všech kombinacích získá absolvent rozsáhlé znalosti jak v lingvistických a literárních disciplínách, tak v oblasti frankofonie a kulturní antropologie. Na získané dovednosti může navazovat v rámci magisterského studia.
PodrobnostiPřipravuje absolventy zejména na navazující magisterské studium učitelství fyziky pro střední školy. Poskytuje základní znalosti obecné i teoretické fyziky a matematických metod užívaných ve fyzice, zaměřuje se na aplikaci těchto znalostí a na to, jak je srozumitelně a přitom bez nepřípustného zkreslení zprostředkovat širokému okruhu zájemců. Ve studiu je věnována pozornost didaktickým znalostem obsahu. Program rozvíjí také dovednosti v oblasti komunikace a práce s lidmi.
PodrobnostiStudium je určené pro přípravu středoškolských pedagogů. Cílem programu je studenty seznámit s poznatky v geografii a naučit je využívat ve školní praxi s pomocí pedagogicko-psychologických a didaktických postupů. Učitelskou geografii lze studovat jako jednoobor, nebo kombinovat s dalším oborem v tzv. sdruženém programu. Geografii lze studovat s biologii, matematikou, dějepisem nebo tělocvikem (přihlášky na FTVS), již při přihlášce si musíte vybrat zaměření, v němž budete zpracovávat bakalářku.
PodrobnostiBakalářský studijní program vám poskytne teoretický základ širokého spektra geologických oborů a základní přehled z oblasti pedagogiky, psychologie a oborové didaktiky. Tento dvouobor můžete studovat v kombinaci s biologickou nebo chemickou pedagogickou aprobací, a to v tzv. sdruženém studiu, kdy jsou vyhlašovány pevné kombinace programů, přičemž si již při přihlášce musíte vybrat hlavní ("maior") zaměření (např. geologie), v němž budete povinně zpracovávat bakalářskou práci.
PodrobnostiStudium programu nabízí úzké propojení obecné učitelské přípravy, oborové přípravy, didaktiky oboru a mentorovaných praxí, přípravu učitelského portfolia během celého studia a možnost pedagogických praxí na různých typech škol. Absolvent je připraven uplatnit se v profesích vyžadujících výborné oborové a pedagogické kompetence a kultivované užívání jazyka – tedy v médiích, redakcích a muzeích.
PodrobnostiCílem bakalářského programu hra na nástroj se zaměřením na vzdělávání je prohloubení odborného vzdělání a zaměření na umělecko-pedagogickou a didaktickou složku přípravy. Tento program je možné studovat pouze prezenčně a kombinovat ho ve sdruženém studiu s hudební výchovou. Ve studiu lze pokračovat i v navazujícím magisterském programu, pro který je bakalářský program nezbytnou součástí.
PodrobnostiBakalářský program nabízí prezenční studium hudební výchovy se zaměřením na vzdělávání v pevné kombinaci s českým jazykem, anglickým jazykem, informačními technologiemi, dějepisem, hrou na hudební nástroj, sborovým zpěvem a speciální pedagogikou. Studium bakalářského programu směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství.
PodrobnostiBakalářský program chemie se zaměřením na vzdělávání lze na PedF UK studovat jak ve formě prezenční, tak ve formě kombinované. V prezenční formě je možné program kombinovat s obory: výchova ke zdraví, ruský jazyk, německý jazyk, biologie, matematika a informační technologie. Kombinovaná forma studia je nabízena v kombinaci s programy: biologie, matematika a výchova ke zdraví. Absolvent získá rozsáhlé znalosti a dovednosti, na které může navazovat v rámci magisterského studia.
PodrobnostiChemie se zaměřením na vzdělávání je studijní program určený pro přípravu středoškolských pedagogů. Lze jej studovat jednooborově nebo dvouoborově v tzv. sdruženém studiu, kdy jsou vyhlašovány pevné kombinace programů. Chemii lze studovat s biologií, matematikou, fyzikou nebo geologií, přičemž si již při přihlášce musíte vybrat hlavní ("maior") zaměření, v němž budete zpracovávat bakalářskou práci.
PodrobnostiBakalářský program informační technologie se zaměřením na vzdělávání je možné studovat v prezenčním studiu buď jako samostatný program, anebo ve sdruženém studiu s anglickým jazykem, hudební výchovou, chemií, matematikou, tělesnou výchovou a sportem, pedagogikou, ruským jazykem a výchovou ke zdraví. Studium bakalářského programu směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství.
PodrobnostiStudium programu nabízí úzké propojení obecné učitelské přípravy, oborové přípravy, didaktiky oboru a mentorovaných praxí, přípravu učitelského portfolia během celého studia a možnost pedagogických praxí na různých typech škol. Absolvent je připraven uplatnit se v profesích vyžadujících výborné oborové a pedagogické kompetence a kultivované užívání jazyka – tedy v médiích, redakcích a muzeích.
PodrobnostiAbsolventy připravuje zejména na navazující magisterské studium ve studijním programu učitelství matematiky pro střední školy se sdruženým studiem učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy. Studium v programu je založeno na klíčových matematických disciplínách, zejména na matematické analýze, algebře a geometrii, a to ve vztahu ke školské matematice, na jejich historii, na didaktice matematiky a pedagogice.
PodrobnostiBakalářský program matematika se zaměřením na vzděláván lze studovat jak ve formě prezenční, tak kombinované. V prezenční formě je možné program studovat samostatně, anebo ho kombinovat s obory jako anglický jazyk, německý jazyk, francouzský jazyk, výchova ke zdraví, informační technologie, dějepis, chemie, pedagogika, tělesná výchova a sport. Kombinovaná forma studia je nabízena ve sdruženém studiu s programy chemie, pedagogika a výchova ke zdraví.
PodrobnostiStudium se zaměřením na vzdělávání (program je bez specializace) poskytuje základní znalosti z oblasti teologie (biblická, historická a systematická teologie), filozofie, etiky, sociologie, politologie, ekonomie, práva, pedagogiky a psychologie. Hlavním cílem bakalářského studijního programu je připravit studenty k magisterskému studiu, a to i na jiných fakultách univerzity a dalších vysokých školách se zaměřením na učitelství a práci v pedagogické oblasti.
PodrobnostiPod vedením předních odborníků se student naučí chápat jazyk jako systém a pronikne také do historie, kultury a literatury německy mluvících zemí. Kromě oborové přípravy se bude zabývat obecně učitelskou přípravou a projde nezbytnou průpravou v pedagogických a psychologických dovednostech. Získá velmi dobrý oborový a pedagogicko-psychologický základ, aby mohl vykonávat mnoho pracovních pozic spojených s němčinou, např. jako lektor na jazykových školách.
PodrobnostiBakalářský program německý jazyk se zaměřením na vzdělávání je možné studovat v prezenčním studiu buď jako jeden program, anebo ve sdruženém studiu s anglickým jazykem, dějepisem, českým jazykem, chemií, matematikou, základy společenských věd. Studium bakalářského programu směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství.
PodrobnostiProgram se zabývá smyslem, cíli a postupy formování člověka. Studenta uvede do klíčových disciplín pedagogiky, seznámí jej s jejími dějinami, s filozofií a sociologií výchovy, s osobností a jejím vývojem z psychologického hlediska. Student se bude zabývat tématy praxe školní edukace a didaktiky, ale i pedagogickou péčí, podporou a pomocí lidem v různých typech tíživých situací. Absolvent je připraven na práci HR manažera, humanitárního pracovníka či kariérového poradce.
PodrobnostiProgram se zabývá smyslem, cíli a postupy formování člověka. Studenta uvede do klíčových disciplín pedagogiky, seznámí jej s jejími dějinami, s filozofií a sociologií výchovy, s osobností a jejím vývojem z psychologického hlediska. Student se bude zabývat tématy praxe školní edukace a didaktiky, ale i pedagogickou péčí, podporou a pomocí lidem v různých typech tíživých situací. Absolvent je připraven na práci HR manažera, humanitárního pracovníka či kariérového poradce.
PodrobnostiBakalářský program pedagogika lze na PedF UK studovat jak ve formě prezenční, tak ve formě kombinované. V prezenční formě je možné program kombinovat s obory jako anglický jazyk, francouzský jazyk, matematika, výtvarná výchova a informační technologie. Kombinovaná forma studia je nabízena s programy biologie a matematika. Absolvent získá rozsáhlé znalosti a dovednosti, na které může navazovat v rámci magisterského studia.
PodrobnostiAbsolvent bakalářského programu psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku získává základní odborné znalosti z těchto oborů. Jedná se o program, který lze studovat pouze prezenčně a pouze samostatně. Nelze ho tedy kombinovat s dalšími programy.
PodrobnostiStudium programu nabízí úzké propojení obecné učitelské přípravy, oborové přípravy, didaktiky oboru a mentorovaných praxí, přípravu učitelského portfolia během celého studia a možnost pedagogických praxí na různých typech škol. Absolvent je připraven uplatnit se v profesích vyžadujících výborné oborové a pedagogické kompetence a kultivované užívání jazyka, například v médiích, nakladatelských redakcích nebo tiskových odděleních veřejných institucí a firem.
PodrobnostiRuský jazyk se zaměřením na vzdělávání lze na bakalářském studiu kombinovat s jazykem anglickým, jazykem českým, dějepisem, chemií a informačními technologiemi. Tento program je vyučován pouze prezenčně. Cílem oboru je, aby se absolvent stal odborníkem v oblasti ruského jazyka a jeho prioritou bylo navazující magisterské studium.
PodrobnostiBakalářský program nabízí studium programu sborový zpěv se zaměřením na vzdělávání v pevné kombinaci s hudební výchovou. Studium bakalářského programu je nabízeno pouze v prezenční formě a směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství.
PodrobnostiProgram je zaměřený na přípravu k výkonu sociálně pedagogické práce a k práci v sociální oblasti. Poskytuje zároveň ucelenou přípravu pro navazující studium v magisterských studijních programech příbuzného zaměření. Teoretický základ představují společenskovědní disciplíny, zejména sociální a pedagogické. Důraz je kladen na získání praktických dovedností a kompetencí prostřednictvím aplikovaných a prakticky zaměřených předmětů, s navázáním na intenzivní praxi v odpovídajících institucích.
PodrobnostiBakalářský program speciální pedagogika lze studovat jak ve formě prezenční, tak ve formě kombinované. Tento program je možné studovat pouze samostatně a nelze ho tedy kombinovat s dalšími programy. Cílem je, aby se absolvent stal odborníkem v dané oblasti a jeho prioritou bylo navazující magisterské studium.
PodrobnostiBakalářský program speciální pedagogika/logopedie je možné studovat v prezenčním studiu pouze jako jeden program, nelze ho tedy kombinovat s dalšími programy. Studium bakalářského programu směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství.
PodrobnostiProgram školský management je možné studovat pouze v kombinované formě studia. Je vyučován jako samostatný obor, není možné ho tedy kombinovat ve sdruženém studiu s jiným oborem. Studium bakalářského programu směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium.
PodrobnostiStudium programu nabízí úzké propojení obecné učitelské přípravy, oborové přípravy, didaktiky oboru a mentorovaných praxí, přípravu učitelského portfolia během celého studia a možnost pedagogických praxí na různých typech škol. Absolvent je připraven uplatnit se v profesích vyžadujících výborné oborové a pedagogické kompetence a kultivované užívání jazyka, například v médiích, nakladatelských redakcích nebo tiskových odděleních veřejných institucí a firem.
PodrobnostiPrimárním cílem studijního programu je připravit studenty na profesi učitele tělesné výchovy na druhém stupni základní školy a na střední škole. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy. Studijní program umožňuje získat navíc rozšiřující kvalifikace a uplatnění na pracovním trhu studiem specializace (Výchova v přírodě; Výchova ke zdraví) nebo volbou zaměření na profesi trenéra ve vybraném sportu.
PodrobnostiPrimárním cílem studijního programu je připravit studenty na profesi učitele tělesné výchovy na druhém stupni základní školy a na střední škole. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy.
PodrobnostiBakalářský program tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání je nabízen v prezenční formě a v pevné kombinaci s biologií, informačními technologiemi, matematikou, výchovou ke zdraví a základy společenských věd. Ve studiu lze pokračovat i v navazujícím magisterském programu, pro který je bakalářský program stavebním kamenem.
PodrobnostiCílem studijního programu je připravit absolventy na profesi učitele tělesné výchovy a druhého aprobačního předmětu primárně pro střední školy. Studium druhého aprobačního předmětu je realizováno ve spolupráci s dalšími fakultami Univerzity Karlovy. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy sdruženého s Učitelstvím druhého aprobačního předmětu.
PodrobnostiCílem studijního programu je připravit absolventy na profesi učitele tělesné výchovy a druhého aprobačního předmětu primárně pro střední školy. Studium druhého aprobačního předmětu je realizováno ve spolupráci s dalšími fakultami Univerzity Karlovy. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy sdruženého s Učitelstvím druhého aprobačního předmětu.
PodrobnostiCílem studijního programu je připravit absolventy na profesi učitele tělesné výchovy a druhého aprobačního předmětu primárně pro střední školy. Studium druhého aprobačního předmětu je realizováno ve spolupráci s dalšími fakultami Univerzity Karlovy. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy sdruženého s Učitelstvím druhého aprobačního předmětu.
PodrobnostiCílem studijního programu je připravit absolventy na profesi učitele tělesné výchovy a druhého aprobačního předmětu primárně pro střední školy. Studium druhého aprobačního předmětu je realizováno ve spolupráci s dalšími fakultami Univerzity Karlovy. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy sdruženého s Učitelstvím druhého aprobačního předmětu.
PodrobnostiCílem studijního programu je připravit absolventy na profesi učitele tělesné výchovy a druhého aprobačního předmětu primárně pro střední školy. Studium druhého aprobačního předmětu je realizováno ve spolupráci s dalšími fakultami Univerzity Karlovy. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy sdruženého s Učitelstvím druhého aprobačního předmětu.
PodrobnostiCílem studijního programu je připravit absolventy na profesi učitele tělesné výchovy a druhého aprobačního předmětu primárně pro střední školy. Studium druhého aprobačního předmětu je realizováno ve spolupráci s dalšími fakultami Univerzity Karlovy. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy sdruženého s Učitelstvím druhého aprobačního předmětu.
PodrobnostiCílem studijního programu je připravit absolventy na profesi učitele tělesné výchovy a druhého aprobačního předmětu primárně pro střední školy. Studium druhého aprobačního předmětu je realizováno ve spolupráci s dalšími fakultami Univerzity Karlovy. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy sdruženého s Učitelstvím druhého aprobačního předmětu.
PodrobnostiCílem studijního programu je připravit absolventy na profesi učitele tělesné výchovy a druhého aprobačního předmětu primárně pro střední školy. Studium druhého aprobačního předmětu je realizováno ve spolupráci s dalšími fakultami Univerzity Karlovy. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy sdruženého s Učitelstvím druhého aprobačního předmětu.
PodrobnostiCílem studijního programu je připravit absolventy na profesi učitele tělesné výchovy a druhého aprobačního předmětu primárně pro střední školy. Studium druhého aprobačního předmětu je realizováno ve spolupráci s dalšími fakultami Univerzity Karlovy. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy sdruženého s Učitelstvím druhého aprobačního předmětu.
PodrobnostiCílem studijního programu je připravit absolventy na profesi učitele tělesné výchovy a druhého aprobačního předmětu primárně pro střední školy. Studium druhého aprobačního předmětu je realizováno ve spolupráci s dalšími fakultami Univerzity Karlovy. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy sdruženého s Učitelstvím druhého aprobačního předmětu.
PodrobnostiCílem studijního programu je připravit absolventy na profesi učitele tělesné výchovy a druhého aprobačního předmětu primárně pro střední školy. Studium druhého aprobačního předmětu je realizováno ve spolupráci s dalšími fakultami Univerzity Karlovy. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy sdruženého s Učitelstvím druhého aprobačního předmětu.
PodrobnostiCílem studijního programu je připravit absolventy na profesi učitele tělesné výchovy a druhého aprobačního předmětu primárně pro střední školy. Studium druhého aprobačního předmětu je realizováno ve spolupráci s dalšími fakultami Univerzity Karlovy. Kvalifikovaným učitelem se student stává až po absolvování navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro střední školy sdruženého s Učitelstvím druhého aprobačního předmětu.
PodrobnostiProgram učitelství praktického vyučování a odborného výcviku je možné studovat jen v kombinované formě studia. Je vyučován pouze jako samostatný obor, není možné ho tedy kombinovat ve sdruženém studiu s jiným oborem. Absolventi jsou kvalifikováni pro výkon činnosti učitele praktického vyučování a odborného výcviku.
PodrobnostiBakalářský program učitelství pro mateřské školy lze studovat jak ve formě prezenční, tak ve formě kombinované. V obou případech jen samostatně, není možné ho tedy kombinovat ve sdruženém studiu s jiným oborem. Studium tohoto bakalářského programu směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium.
PodrobnostiStudijní program je kombinaci tělesné výchovy s vojenskou tělovýchovou. Absolventi jsou připravováni se zaměřením na vědní obory kinantropologie tak, aby je dokázali adekvátně uplatnit v oblasti vojenské tělovýchovy.
PodrobnostiStudijní program je kombinaci tělesné výchovy s vojenskou tělovýchovou. Absolventi jsou připravováni se zaměřením na vědní obory kinantropologie tak, aby je dokázali adekvátně uplatnit v oblasti vojenské tělovýchovy.
PodrobnostiBakalářský program výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání lze na PedF UK studovat jak ve formě prezenční, tak ve formě kombinované. V prezenční formě je možné program kombinovat s obory jako biologie, chemie, tělesná výchova a sport, informační technologie, matematika a český jazyk. Kombinovaná forma studia je nabízena ve sdruženém studiu s programy chemie, biologie, matematika. Ve všech kombinacích absolvent získá rozsáhlé znalosti a dovednosti, na které může navazovat v rámci magisterského studia.
PodrobnostiProgram vychovatelství je možné studovat pouze v kombinované formě studia. Je vyučován pouze jako samostatný obor, není možné ho tedy kombinovat ve sdruženém studiu s jiným oborem. Studium bakalářského programu směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium.
PodrobnostiBakalářský program výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání je možné studovat v prezenčním studiu buď jako jeden program, anebo ve sdruženém studiu s anglickým jazykem, českým jazykem, dějepisem, pedagogikou a speciální pedagogikou. Ve všech kombinacích absolvent získá rozsáhlé znalosti a dovednosti, na které může navazovat v rámci magisterského studia.
PodrobnostiBakalářský program výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání je možné studovat v prezenčním studiu buď jako jeden program, anebo ve sdruženém studiu s anglickým jazykem, českým jazykem, dějepisem, pedagogikou a speciální pedagogikou. Ve všech kombinacích absolvent získá rozsáhlé znalosti a dovednosti, na které může navazovat v rámci magisterského studia.
PodrobnostiBakalářský program základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání nabízí prezenční formu studia v pevné kombinaci s českým, anglickým, německým a francouzským jazykem, dějepisem a tělesnou výchovou. Studium bakalářského programu směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství.
PodrobnostiMagisterský program učitelství pro 1. stupeň základní školy lze studovat jak ve formě prezenční, tak kombinované. Jedná se o souvislé pětileté studium, jehož cílem je připravit motivované, samostatné a angažované učitele pro 1. stupeň. Studijní program je uskutečňován bez specializace.
PodrobnostiMagisterský program učitelství pro 1. stupeň základní školy lze studovat jak ve formě prezenční, tak kombinované. Jedná se o souvislé pětileté studium, jehož cílem je připravit motivované, samostatné a angažované učitele pro 1. stupeň. Studijní program je uskutečňován bez specializace.
PodrobnostiNavazující magisterský program andragogika a management navazuje na bakalářské studium stejného zaměření. Tento program lze studovat jak ve formě prezenční, tak kombinované. V obou případech pouze samostatně, není možné ho tedy kombinovat ve sdruženém studiu s jiným oborem. Cílem je připravit kvalifikované odborníky působící v oblasti vzdělávání dospělých, počátečního a dalšího vzdělávání a jeho managementu.
PodrobnostiProgram propojuje empirický výzkum v oblasti andragogiky a personálního řízení s psychologií, sociologií, pedagogikou, managementem. Student se vzdělává v didaktice dospělých, gerontagogice a aplikaci moderních technologií ve vzdělávání dospělých, v personální činnosti a metodách personální práce. Absolvent má znalosti sociální a speciální pedagogiky dospělých, strategického řízení lidských zdrojů v organizaci, pracovního práva a personálního poradenství.
PodrobnostiStudium navazujícího magisterského oboru aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami se věnuje oblasti tzv. aplikovaných pohybových aktivit, tedy pohybu na vrcholové, rekreační i zdravotní úrovni pro jedince s různým typem postižení a omezení.
PodrobnostiStudium navazujícího magisterského oboru aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami se věnuje oblasti tzv. aplikovaných pohybových aktivit, tedy pohybu na vrcholové, rekreační i zdravotní úrovni pro jedince s různým typem postižení a omezení.
PodrobnostiNavazující magisterský program edukace a interpretace v oblasti kulturního dědictví navazuje na bakalářské studium stejného zaměření. Je možné tento program studovat v prezenční formě studia a pouze jako samostatný program. Nelze ho tedy kombinovat ve sdruženém studiu s jiným oborem.
PodrobnostiNavazující magisterský program učitelství hry na nástroj lze na PedF UK studovat ve formě prezenční a v pevné kombinaci s oborem hudební výchova. Tento program navazuje na bakalářský studijní program Hra na nástroj se zaměřením na vzdělávání.
PodrobnostiNavazující magisterský program logopedie navazuje na bakalářské studium stejného zaměření. Je možné tento program studovat pouze v prezenční formě studia a jako samostatný program. Nelze ho tedy kombinovat ve sdruženém studiu s jiným oborem.
PodrobnostiAbsolvent získá poznatky z oblasti teorií vývoje osobnosti, zákonitostí učení, modelů vyučování, školské legislativy a řízení školství, sociálního kontextu žáka a sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Ovládá zásady práce se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami a umí je uplatňovat v praxi, zná školská a neškolská výchovná zařízení vládního a nevládního sektoru. Ovládá metody vědecké práce v pedagogice, dovede projektovat a realizovat vědecký výzkum a interpretovat jeho výsledky.
PodrobnostiAbsolvent získá poznatky z oblasti teorií vývoje osobnosti, zákonitostí učení, modelů vyučování, školské legislativy a řízení školství, sociálního kontextu žáka a sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Ovládá zásady práce se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami a umí je uplatňovat v praxi, zná školská a neškolská výchovná zařízení vládního a nevládního sektoru. Ovládá metody vědecké práce v pedagogice, dovede projektovat a realizovat vědecký výzkum a interpretovat jeho výsledky.
PodrobnostiNavazující magisterský program pedagogika předškolního věku navazuje na bakalářský program stejného zaměření. Lze ho studovat pouze v rámci kombinovaného studia a dá se studovat jen samostatně, nelze ho tedy kombinovat ve sdruženém studiu s jiným oborem.
PodrobnostiProgram psychologie lze studovat na navazujícím magisterském studiu jako samostatný obor v prezenční formě. Navazuje na bakalářský obor a poskytuje prohloubené poznatky v základních psychologických disciplínách.
PodrobnostiProgram učitelství sborového zpěvu navazuje na bakalářský studijní program stejného zaměření a probíhá v prezenční formě. Studovat ho lze v pevné kombinaci s hudební výchovou.
PodrobnostiNavazující magisterský program speciální pedagogika lze na PedF UK studovat jak ve formě prezenční, tak ve formě kombinované. V obou případech pouze samostatně, nelze ho tedy kombinovat ve sdruženém studiu s jiným oborem.
PodrobnostiAbsolvent je připraven vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru, na jazykových školách, ve vzdělávacích agenturách a neziskových organizacích pořádajících kurzy pro děti i dospělé. Uplatní se také v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích.
PodrobnostiStudijní program učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářský studijní program stejného zaměření. Je možné ho studovat jen ve formě prezenční, a to buď samostatně, anebo v pevné kombinaci s jazykem českým, francouzským, ruským, německým, hudební výchovou, informačními technologiemi, matematikou, pedagogikou, výtvarnou výchovou a základy společenských věd.
PodrobnostiNavazující magisterský program učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářské studium stejného zaměření. Je možné ho studovat v rámci prezenčního i kombinovaného studia. V rámci kombinovaného studia lze program studovat samostatně a v rámci prezenčního studia v pevné kombinaci s dějepisem, chemií, pedagogikou, tělesnou výchovou a výchovou ke zdraví.
PodrobnostiUčitelství biologie pro SŠ zahrnuje další navazující a rozšiřující předměty zvolených oborů, pedagogiky, psychologie a oborové didaktiky. Součástí studia je praxe, při níž posluchač vyučuje předměty zvolené aprobace. Učitelství biologie lze studovat jednooborově, nebo jako dvouobor v tzv. sdruženém studiu. Biologii lze studovat s učitelstvím chemie, geografie, geologie nebo matematiky. Již při přihlášce si musíte vybrat hlavní zaměření, v němž budete zpracovávat diplomovou práci.
PodrobnostiAbsolvent je připraven vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru, na jazykových školách, ve vzdělávacích agenturách a neziskových organizacích pořádajících kurzy pro děti i dospělé. Uplatní se také v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích.
PodrobnostiProgram učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářské studium stejného zaměření. Lze studovat jak ve formě prezenční nebo kombinované. V prezenčním studiu lze tento program kombinovat s jazykem anglickým, francouzským, ruským, německým, dějepisem, hudební a výtvarnou výchovou, speciální pedagogikou a základy společenských věd. V rámci kombinovaného studia se nabízí sdružené studium s pedagogikou, speciální pedagogikou a výchovou ke zdraví.
PodrobnostiAbsolvent je připraven vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v oblasti jazykové, resp. komunikační přípravy členů starých i nových jazykových menšin. Uplatnit se může také v jazykových školách, ve vzdělávacích agenturách a neziskových organizacích pořádajících kurzy pro děti i dospělé; v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích. | Podávání přihlášek bude otevřeno později.
PodrobnostiStudijní program učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářský studijní program stejného zaměření a je možné ho studovat pouze ve formě prezenční. Tento program je možné kombinovat s biologií, hudební výchovou, základy společenských věd jazykem českým, francouzským a německým.
PodrobnostiAbsolvent je připraven vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru, ve vzdělávacích agenturách a neziskových organizacích pořádajících kurzy pro děti i dospělé. Uplatní se také v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích. | Podávání přihlášek bude otevřeno později.
PodrobnostiAbsolvent je připraven vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru, na jazykových školách, ve vzdělávacích agenturách a neziskových organizacích pořádajících kurzy pro děti i dospělé. Uplatní se také v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích.
PodrobnostiNavazující magisterský program učitelství francouzského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářský program stejného zaměření a lze ho studovat ve formě prezenční. Tento program je možné kombinovat s jazykem anglickým, jazykem českým, dějepisem, pedagogikou a základy společenských věd.
PodrobnostiAbsolventy jsou odborně kvalifikovaní učitelé, kteří podněcují své žáky k aktivní práci, výborně komunikují i mimo svoji odbornost, mají všeobecný přehled a sami se neustále rozvíjejí. Díky tomu zvládají všechny současné i budoucí pedagogické výzvy. Významným cílem programu je pomoc s řešením dlouhodobého nedostatku učitelů fyziky a matematiky na středních školách.
PodrobnostiDůležitou součástí výuky je pedagogická a didaktická příprava včetně šestitýdenní pedagogické praxe na střední škole. Učitelství geografie lze studovat jednooborově (plný plán), nebo jako dvouobor v tzv. sdruženém studiu, kdy jsou vyhlašovány pevné kombinace programů. Geografii lze studovat s učitelstvím biologie, matematiky, dějepisu nebo tělesné výchovy. Již při přihlášce si musíte vybrat hlavní (maior) zaměření (např. geografie), v němž budete povinně zpracovávat diplomovou práci.
PodrobnostiUčitelství geologie vedle rozšíření odborného základu vybavuje studenty praktickým aparátem pro výuku geologie. Studium zahrnuje zejména předměty pedagogicko-psychologického bloku a didaktik. Součástí je i pedagogická praxe na ZŠ a SŠ. Učitelství geologie lze studovat v tzv. sdruženém studiu, kdy jsou vyhlašovány pevné kombinace programů. Geologii lze studovat s biologií, chemií nebo tělocvikem. Již při přihlášce si musíte vybrat hlavní zaměření, v němž budete zpracovávat diplomovou práci.
PodrobnostiAbsolvent je připraven vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru, na jazykových školách, ve vzdělávacích agenturách a neziskových organizacích pořádajících kurzy pro děti i dospělé. Uplatní se také v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích.
PodrobnostiStudijní program učitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářský studijní program stejného zaměření. Lze ho studovat prezenčně a ve sdruženém studiu s českým jazykem, anglickým jazykem, dějepisem, hrou na hudební nástroj a sborovým zpěvem.
PodrobnostiStudijní program učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářský studijní program stejného zaměření a je možné ho studovat pouze ve formě prezenční. Tento program je možné kombinovat s biologií, matematikou a výchovou ke zdraví.
PodrobnostiCílem studia je připravit středoškolské učitele odborně vzdělané v chemii, didaktice chemie, aplikované pedagogice/psychologii a obecných otázkách chemického vzdělávání. Součástí studia je pedagogická praxe. Učitelství chemie lze studovat jednooborově, nebo jako dvouobor v tzv. sdruženém studiu, kdy jsou vyhlašovány pevné kombinace programů. Chemii lze studovat s biologií, geologií, fyzikou nebo matematikou. Již při přihlášce si musíte vybrat hlavní zaměření, v němž budete zpracovávat diplomku.
PodrobnostiStudijní program učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářský studijní program stejného zaměření a je možné ho studovat jak v rámci kombinovaného studia, tak ve formě prezenční. Tento program je v prezenčním studiu možné kombinovat s anglickým jazykem, matematikou, pedagogikou a tělesnou výchovou. V kombinovaném studiu lze tento obor studovat pouze samostatně, nelze ho tedy kombinovat ve sdruženém studiu s jiným oborem.
PodrobnostiStudijní program učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářský studijní program stejného zaměření a je možné ho studovat jak v rámci kombinovaného studia, tak ve formě prezenční. Tento program je v prezenčním studiu možné kombinovat s anglickým jazykem, matematikou, pedagogikou a tělesnou výchovou. V kombinovaném studiu lze tento obor studovat pouze samostatně, nelze ho tedy kombinovat ve sdruženém studiu s jiným oborem.
PodrobnostiAbsolvent je připraven vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru, na jazykových školách, ve vzdělávacích agenturách a neziskových organizacích pořádajících kurzy pro děti i dospělé. Uplatní se také v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích.
PodrobnostiNavazující magisterský program učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářské studium stejného zaměření. Je možné tento program studovat jak v prezenční formě studia, tak i ve formě kombinované. V prezenční formě se nabízí ve sdruženém studiu s obory anglickým, francouzským a německým jazykem, chemie, informační technologie, pedagogika a tělesná výchova. V kombinovaném studiu lze tento obor studovat pouze samostatně, nelze ho tedy kombinovat s jiným oborem.
PodrobnostiProgram se sdruženým studiem učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy připravuje plně kvalifikované učitele matematiky a českého jazyka a literatury pro všechny typy středních škol, obzvláště pro gymnázia (vyšší i nižší stupeň). Navazuje na bakalářské studium, z něhož si student přinesl základní odborné znalosti potřebné pro výuku předmětu matematika a český jazyk a literatura na uvedených typech škol.
PodrobnostiProgram připravuje studenty k profesi středoškolského pedagoga s kvalifikací pro výuku náboženství a základů společenských věd. Program rozšiřuje tradiční náboženskou výchovu o další společenskovědní disciplíny a klade ji do úzkého sepjetí s etickou výchovou. Absolventi se uplatňují jako učitelé na středních i základních školách, kde vyučují předměty: základy společenských věd, filozofii, náboženství, etickou či občanskou výchovu.
PodrobnostiAbsolvent je připraven vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru, na jazykových školách, ve vzdělávacích agenturách a neziskových organizacích pořádajících kurzy pro děti i dospělé. Uplatní se také v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích.
PodrobnostiStudijní program učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářský studijní program stejného zaměření a je možné ho studovat pouze ve formě prezenční. Tento program je možné v prezenční formě kombinovat s anglickým jazykem, českým jazykem, dějepisem, základy společenských věd a matematikou. V kombinované formě lze studovat pouze samostatně, aniž by musel být v kombinaci s jiným oborem.
PodrobnostiStudijní program učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářský studijní program stejného zaměření a je možné ho studovat pouze ve formě prezenční. Tento program je možné v prezenční formě kombinovat s anglickým jazykem, českým jazykem, dějepisem a základy společenských věd. V kombinované formě lze studovat pouze samostatně, aniž by musel být v kombinaci s jiným oborem.
PodrobnostiNavazující magisterský program učitelství pedagogiky pro střední školy navazuje na bakalářský studijní program pedagogika se zaměřením na vzdělávání. V rámci prezenčního studia lze kombinovat s anglickým a francouzským jazykem, biologií, matematikou, výtvarnou výchovou a informačními technologiemi. V kombinované formě lze studovat souběžně s šeským jazykem nebo výchovou ke zdraví.
PodrobnostiNavazující magisterský program učitelství pedagogiky pro střední školy navazuje na bakalářský studijní program pedagogika se zaměřením na vzdělávání. Lze ho studovat pouze v rámci kombinovaného studia a pouze samostatně. Nelze ho tedy kombinovat ve sdruženém studiu s jiným oborem.
PodrobnostiStudijní program učitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářský studijní program stejného zaměření a je možné ho studovat pouze ve formě prezenční. Tento program je vyučován v kombinaci s anglickým jazykem nebo českým jazykem.
PodrobnostiAbsolvent je připraven vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru, na jazykových školách, ve vzdělávacích agenturách a neziskových organizacích pořádajících kurzy pro děti i dospělé. Uplatní se také v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích.
PodrobnostiAbsolvent je připraven vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru, na jazykových školách, ve vzdělávacích agenturách a neziskových organizacích pořádajících kurzy pro děti i dospělé. Uplatní se také v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích.
PodrobnostiStudijní program je kombinaci tělesné výchovy s vojenskou tělovýchovou. Absolventi jsou připravováni se zaměřením na vědní obory kinantropologie tak, aby je dokázali především pedagogicky uplatnit v oblasti vojenské tělovýchovy.
PodrobnostiStudijní program je kombinaci tělesné výchovy s vojenskou tělovýchovou. Absolventi jsou připravováni se zaměřením na vědní obory kinantropologie tak, aby je dokázali především pedagogicky uplatnit v oblasti vojenské tělovýchovy.
PodrobnostiNavazující magisterský program učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy je možné studovat v prezenční formě a je nabízen v pevné kombinaci s biologií, informačními a komunikačními technologiemi, matematikou, výchovou ke zdraví a základy společenských věd.
PodrobnostiStudijní program svým zaměřením a ve vazbě k profilu absolventa i jeho uplatnění v dalším vysokoškolském vzdělávání v rámci odborné a profesní přípravě učitelů vychází z poměrně širokého spektra vědních oborů zaměřených nejen na oblasti pedagogicko-psychologického, univerzitního i didaktického základu v oblasti učitelství, ale zahrnuje i další vědní obory souhrnně zařazovány mezi vědní obory kinantropologie.
PodrobnostiStudijní program svým zaměřením a ve vazbě k profilu absolventa i jeho uplatnění v dalším vysokoškolském vzdělávání v rámci odborné a profesní přípravě učitelů vychází z poměrně širokého spektra vědních oborů zaměřených nejen na oblasti pedagogicko-psychologického, univerzitního i didaktického základu v oblasti učitelství, ale zahrnuje i další vědní obory souhrnně zařazovány mezi vědní obory kinantropologie.
PodrobnostiStudijní program je uskutečňován ve spolupráci s Přírodovědeckou fakultou, jako pevná kombinace ve sdruženém studiu. Jedná se o studijní program (dále SP) pro vzdělávací oblasti učitelství a tělesná výchova a sport, kinantropologie, který vychází z poměrně širokého spektra vědních oborů zaměřených na oblast života společnosti, která se tradičně nazývá tělesnou výchovou a sportem.
PodrobnostiStudijní program je uskutečňován ve spolupráci s Matematicko-fyzikální fakultou, jako pevná kombinace ve sdruženém studiu.Jedná se o studijní program (dále SP) pro vzdělávací oblasti učitelství a tělesná výchova a sport, kinantropologie, který vychází z poměrně širokého spektra vědních oborů zaměřených na oblast života společnosti, která se tradičně nazývá tělesnou výchovou a sportem.
PodrobnostiNavazující magisterský program učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářské studium stejného zaměření. Tento program lze studovat jak ve formě prezenční, tak ve formě kombinované. V případě prezenčního studia lze tento program kombinovat s biologií, chemií a tělesnou výchovou. V rámci kombinovaného studia se nabízí sdružené studium s pedagogikou, českým jazykem a speciální pedagogikou.
PodrobnostiProgram učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školy navazuje na bakalářské studium stejného zaměření. Je možné tento program studovat pouze samostatně v prezenční formě studia.
PodrobnostiProgram učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školy navazuje na bakalářské studium stejného zaměření. Je možné tento program studovat pouze v prezenční formě studia, a to v pevné kombinaci s anglickým jazykem, českým jazykem, pedagogikou, speciální pedagogikou a dějepisem.
PodrobnostiStudijní program učitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy navazuje na bakalářský studijní program stejného zaměření a je možné ho studovat pouze ve formě prezenční. Program lze studovat v kombinaci s českým, anglickým, německým a francouzským jazykem, dějepisem a tělesnou výchovou.
Podrobnostititul magistr, zkratka Mgr., pro umělecké studijní programy se používá varianta MgA., píše se před jménem. Magisterské studium trvá obvykle pět let a ukončíš ho státní závěrečnou zkouškou, jejíž součástí je i obhajoba diplomové práce.
titul bakalář, zkratka Bc., umělecký program BcA., píše se před jménem – základní vysokoškolský titul, to základní, co si můžeš z Karlovky odnést. Bakalářské studium trvá většinou tři roky, je zakončeno státnicí a závěrečnou bakalářskou prací.
titul magistr, zkratka Mgr., jedná se o studijní program, který navazuje na bakalářské studium, trvá dva až tři roky a prohloubíš si v něm znalosti z bakalářského stupně. Ukončíš ho státní závěrečnou zkouškou a obhajobou diplomky.