Bakalářské studium - prezenční
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Chemie se zaměřením na vzdělávání
Délka studia
3 roky
Získaný titul
Bc.
Forma studia
prezenční
Jazyk studia
čeština
Školné
zdarma
Lokace
Praha
Termín uzávěrky přihlášek
28. 2. 2025
Anotace
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - maior
Studium je koncipováno tak, aby jeho absolvent měl rozsáhlé znalosti a dovednosti v oborech biologie, geologie, environmentalistika, pedagogika a psychologie, dobře se orientoval v základech práce s biologickým a geologickým materiálem, uměl zorganizovat odborné exkurze, dovedl pracovat se základní laboratorní technikou a ICT, a orientoval se přiměřeným způsobem v odborné a populárně naučné literatuře a v e-zdrojích. Tyto znalosti a dovednosti je schopen využít při komplexním řešení specifických biologických, geologických a environmentálních problémů následně vedoucích k vypracování tematické bakalářské práce.
Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT. Pedagogicko-psychologická příprava zahrnuje předměty pedagogiky, psychologie a speciální pedagogiky, včetně pedagogicko-psychologické praxe a směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství. Součástí plánu maior je zpracování bakalářské práce.
Chemie se zaměřením na vzdělávání - minor
Bakalářský studijní program Chemie se zaměřením na vzdělávání připravuje absolventy zejména pro navazující magisterské studium Učitelství chemie pro 2. stupeň ZŠ a SŠ, na nichž je chemie všeobecně vzdělávacím předmětem. Absolventi mohou najít uplatnění také mimo oblast školství, případně v navazujícím studiu v příbuzných oborech. Program obsahuje odbornou přípravu studentů v základních chemických disciplínách (obecné, anorganické, organické, fyzikální, analytické chemii a biochemii) a v úvodu do didaktiky chemie včetně různých typů pedagogických praxí. Vědomosti a dovednosti studenti získávají na přednáškách, v seminářích, v laboratorních cvičeních a exkurzích.
Studijní program v plánu minor respektuje vyváženost oborové, oborově-didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT.
Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce.